Logo Milena Jastrzębska

Jak pomogłam
firmie Volta Sp z o.o.

O FIRMIE

Volta Sp z o.o. to polska firma rodzinna założona w 1984 roku. Firma jest liderem zabezpieczeń w Polsce. Ma ogólnopolski zasięg i około 80-osobowy zespół. Obecnie jest zarządzana przez zespół doświadczonych menedżerów, którzy kontynuują podwaliny zbudowane przez właściciela.

PROBLEM

Firma Volta zwróciła się po wsparcie w zakresie budowy zespołu i poprawy komunikacji w firmie. Główne wyzwania, z którymi mierzyła się firma to tzw.silosy, czyli brak efektywnej i satysfakcjonującej współpracy w ramach działów firmy i zarządu.

WSPÓŁPRACA

KROK
1

AUDYT I DIAGNOZA POTRZEB

Kiedy zaczęłam współpracę w firmą Volta, wiedziałam, że będzie mi potrzebna dokładna znajomość firma. Chcąc zobaczyć ją oczami różnych osób w firmie, przeprowadziłam serię indywidualnych rozmów i wywiadów z pracownikami i zarządem firmy. Podczas tego etapu, zdiagnozowałam potrzeby firmy i umówiliśmy się na pierwszy cykl współpracy, który zakończył się w 2021 roku i jest kontynuowany w roku 2022. Zarząd otrzymał podczas spotkania strategicznego wskazówki i plan działania do dalszej pracy nad postawionymi wcześniej wyzwaniami.

KROK
2

WARSZTATY I INDYWIDUALNE BADANIA FRIS® WŚRÓD KADRY KIEROWNICZEJ

W kolejnym kroku odbyliśmy warsztaty grupowe i indywidualne sesje coachingowe, aby omówić wyniki badań FRIS®. W tym kroku pracowaliśmy nad poprawą atmosfery w firmie, nad usprawnieniem komunikacji. Wyposażyliśmy kadrę kierowniczą średniego szczebla w narzędzia efektywnej pracy zespołowej. Ćwiczyliśmy modele udzielania informacji zwrotnej i efektywną komunikację na bazie modelu FRIS®. Szkolenia odbywały się w kilku sesjach – podczas spotkań na żywo, jak i w ramach krótszych spotkań online.

KROK
3

SESJE STRATEGICZNE

Na tym etapie przeprowadziliśmy sesję strategiczną FRIS® z zarządem. Dzięki niej mogli oni poznać swoją mapę FRIS® i poprawić komunikację, a także określić kluczowe działania na przyszłość.

EFEKTY

Firma Volta jest nadal moim klientem, a proces zmian jest cały czas w toku. Po zakończeniu pierwszego etapu zaczęliśmy promować otwartą komunikację w firmie, a managerowie zaczęli używać FRIS® po to, by lepiej budować swoje zespoły. FRIS® jest wykorzystywany również jako kompas w procesach rekrutacji. Kierownicy nabyli umiejętności udzielania informacji zwrotnej w modelu FUKO i feedforward, co rozpoczęło pracę nad otwartością i utrzymaniem zespołu. Powoli pojawia się lepsze zrozumienie siebie i innych, dzięki czemu współpraca w ramach działów oraz na linii zarząd-pracownicy, przebiega w coraz lepiej.

CO MÓWIĄ WŁAŚCICIELE FIRMY
O NASZEJ WSPÓŁPRACY?

FRIS okazał się efektywnym narzędziem do poprawny komunikacji w naszym rozproszonym Zespole – pozwolił zbudować świadomość postrzegania swoich zachowań oraz sposobów myślenia i działania koleżanek i kolegów, z którymi współpracujemy. Dał jasne „instrukcje” jak lepiej się komunikować dzięki zdobytej wiedzy a przede wszystkim jak budować zespoły projektowe na podstawie proces FRIS. Od teraz działamy wg przyjętego schematu i dostrzegamy pozytywne efekty zmiany. Dlatego też zdecydowaliśmy się kontynuować program „transformacji” naszej organizacji na podstawie metodologię FRIS współpracując z Mileną i Danielem jako trenerami, którzy z pasją i niesamowitym zaangażowaniem prowadzą każde spotkanie badając potrzeby organizacji i dopasowując program każdego spotkania pod indywidualne potrzeby zespołu wynikające z analizy wcześniejszych etapów, realizując jednocześnie ustalony cel szeroko zakrojonego programu.

Dariusz Szewczyk

MOGĘ POMÓC TAKŻE
TWOJEJ FIRMIE
UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ
KONSULTACJĘ ONLINE

A MOŻE OD RAZU CHCESZ
OTRZYMAĆ OFERTĘ DLA SIEBIE?

Wystarczy, że odpowiesz na kilka krótkich pytań.Gdy poznam wyzwania, przed jakimi stoi Twoja firma, prześlę Ci dokładny opis naszej współpracy wraz z orientacyjną wyceną.

A JEŚLI MASZ
DODATKOWE
PYTANIA NAPISZ
LUB DZWOŃ

ZACHĘCAM DO SKORZYSTANIA
Z FORMULARZA KONTAKTOWEGO